2ο Γυμνάσιο Μίκρας :Η σχολική χρονιά 2013-2014 έκλεισε για το Ρητορικό μας Όμιλο με την παρουσίαση μια επίδειξης αντιλογίας στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων του σχολείου μας μπροστά σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας με θέμα:
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ«μαθαίνουμε καλύτερα από τους υπολογιστές παρά από τους δασκάλους»
·
Αποτελεί
σήμερα κοινή διαπίστωση ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία εξέλιξη
των επιστημών και της τεχνολογίας και ότι η επιστημονική και η τεχνολογική
πρόοδος επιδρούν καταλυτικά στην οικονομική και κοινωνική ζωή, στις εργασιακές
σχέσεις, στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και
της Επικοινωνίας, διαπερνούν σταδιακά το σύνολο του κοινωνικού ιστού και καθιστούν καταλυτική την παρουσία τους σε όλο
το φάσμα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων. Άρα και στην εκπαίδευση
·
Ο υπολογιστής
ενεργοποιεί το μαθητή και συγχρόνως σπάει την «παγωμένη-στατική» εργονομία του βιβλίου.
·
Τα πλεονεκτήματά
του σχετίζονται κυρίως με την καλύτερη
κατανόηση της ύλης από τους μαθητές και
την δυνατότητα εξατομίκευσης της
διδασκαλίας, καθώς ο υπολογιστής μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει επιστημονικό τρόπο σκέψης
·
Με τον υπολογιστή η μάθηση θα γίνει
ενεργητική και οι μαθητές
θα
πειραματίζονται, θα
αναζητούν, θα ανακαλύπτουν και θα χαίρονται τη γνώση , θα
μαθαίνουν να συνεργάζονται, να είναι μεθοδικοί, να παίρνουν πρωτοβουλίες, να
θέτουν στόχους, να επιχειρηματολογούν και να σκέφτονται και να εκφράζονται
ελεύθερα, θα
καλλιεργούν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, θα
αγαπούν τη μάθηση
·
Ο υπολογιστής είναι και μια δυνητικά
αστείρευτη πηγή πληροφόρησης και
επικοινωνίας με τον κόσμο της γνώσης, συνδέεται με ένα σύνολο δεξιοτήτων που θα είναι απαραίτητες στο
σημερινό μαθητή για να εξελιχθεί
επαγγελματικά και να επιβιώσει σε ένα κόσμο συνεχώς μεταβαλλόμενο. Συνδέεται
με την εξοικείωση των παιδιών με το
αντικείμενο καθώς και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης
·
Το
σχολείο πρέπει να γίνει πιο σύγχρονο, πιο ελκυστικό.
Πως ο δάσκαλος πρέπει να αλλάξει ρόλο,
να γίνει πιο σύγχρονος, πιο ενημερωμένος, να γίνει clobatus.
Πρέπει να επανεξετάσουν το ρόλο τους οι
δάσκαλοι, να διαισθανθούν την αποστολή τους στο σύγχρονο σχολείο, να
διεκδικήσουν την παρουσία τους αλλά με εφόδια και νέους ορίζοντες, με
επανασχεδιασμό της βασικής τους μόρφωσης και κατάρτισης εντάσσοντας τον
υπολογιστή στα εργαλεία τους.
·
Ο υπολογιστής επιτρέπει τον
τονισμό των σημαντικότερων σημείων από τα προβαλλόμενα,καθώς και την αντιγραφή
και εκτύπωση των εκάστοτε περιεχομένων του πίνακα.Εντέλει, ολόκληρα μαθήματα
μπορούν να «σώζονται» και να προστίθενται στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του
σχολείου.Οι τρόποι αξιοποίησής τους ποικίλλουν, αλλά συνήθως εστιάζονται στις
ακόλουθεςδράσεις:
- «Σώσιμο» μαθημάτων, για να δοθούν σε μαθητές που απουσίαζαν.
-Δημιουργία βιντεο-μαθημάτων που μπορούν να αναρτηθούν σε σχολική
ιστοσελίδα.
-Διδασκαλία γεωγραφίας και αστρονομίας μέσω διασύνδεσης με
διαδικτυακούςχάρτες (όπως τα Google Maps και Google Earth).
- Προβολή παρουσιάσεων δημιουργημένων τόσο από δασκάλους όσο και
από
μαθητές.
- Δημιουργία ψηφιακών διηγήσεων
Και
το σημαντικότερο, παιδιά με ειδικές
μαθησιακές δυσκολίες επωφελούνται ιδιαίτερα από τη νέα τεχνολογία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου